Medewerker Compliance

Terug

32-40 uur
HBO
Wil jij bijdragen aan vertrouwen en kwaliteit in de verzekeringsketen? Heb je een scherp oog voor details én het grotere geheel? 

ABW is gespecialiseerd in het verzekeren van de logistieke sector, met name het wegtransport. Als medewerker Compliance speel je een belangrijke rol binnen het team van ABW. Je bent het aanspreekpunt voor de risicobeheersing binnen ABW in de samenwerking tussen klanten, verzekeraars, bemiddelaars en het volmachtbedrijf. Je draagt bij aan een correcte administratieve organisatie en begeleidt audits die de kwaliteit van onze processen controleren en je stelt verbeteringen voor waar nodig.

Je ontwikkelt in samenwerking met je collega’s beleid, procedures en werkinstructies en legt deze vast in het digitale handboek. Je zorgt dat ze up-to-date blijven bij gewijzigde wet- en regelgeving en voert controles uit op basis van een jaarlijks werkprogramma. Je organiseert, regisseert en realiseert audits en je bent een gelijkwaardige gesprekspartner zowel intern als extern. 

Wat zit er o.a. in je takenpakket?

  • Inrichten en actueel houden van de administratieve organisatie (AO/IB);
  • Voorbereiden en begeleiden van maatschappij-audits;
  • Uitvoeren van interne controles en toetsingen op processen;
  • Signaleren van risico’s en afwijkingen en opvolging organiseren;
  • Bijdragen aan kwaliteitsverbeteringen en procesoptimalisatie;
  • Adviseren over risicobeheersing in de samenwerking tussen volmacht en verzekeraar.

Wie ben jij?

Jij bent nauwkeurig en analytisch met gevoel voor verhoudingen binnen een organisatie. Je bent bekend met de risico’s, kunt kritisch doorvragen, en je komt met werkbare oplossingen. Je bent in staat om samen te werken met collega’s uit verschillende teams en met externe partijen. Tegelijk durf je zelfstandig te handelen en verantwoordelijkheid te nemen voor je dossiers.

Wat vragen we van jou?

  • Een afgeronde hbo-opleiding, bijv. in Accountancy, Finance & Control of Bedrijfskunde;
  • Analytisch denkvermogen en kwaliteitsgerichtheid;
  • Proactieve houding, overtuigingskracht en zelfreflectie;
  • Vaardigheid in communicatie zowel schriftelijk als mondeling;
  • Gevoel voor procesgericht werken;
  • Organisatiesensitiviteit en stakeholdermanagement;
  • Ervaring binnen de verzekeringsbranche en bekend met het raamwerk Three Lines of Defence;
  • Affiniteit met datagedreven werken en tooling (zoals Excel, Power BI, auditsoftware).

Wat bieden wij jou?

  • Vanzelfsprekend een marktconform salaris, passend bij jouw ervaring en opleiding;
  • Diverse werknemersverzekeringen en we betalen jouw pensioenpremie;
  • Mogelijkheden voor gedeeltelijk thuiswerken (max. 40% van totale werktijd, start na inwerkperiode van minimaal 3 maanden);
  • Je krijgt van ons een thuiswerkvergoeding en reiskostenvergoeding
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, zowel in de praktijk als via opleidingen
  • 25 vakantiedagen (op basis van 40 uur);
  • Extra vrije dagen vanaf bepaalde leeftijden;
  • Je komt in een nieuw ingericht kantoor te werken, tegenover het station van Sliedrecht;
  • Uiteraard krijg je bij ons een laptop tot je beschikking; 
  • Een 13e maand uitkering.

Solliciteren?

Ben jij enthousiast geworden? Dan ontvangen wij graag je motivatiebrief met CV. Wil jij graag meer informatie over deze functie? Stuur dan een Whatsapp of bel naar Gerard Zuijderwijk, hoofd volmacht. Zijn nummer is 06-1362 1435. Mailen mag natuurlijk ook. Dat kan via personeelszaken@abw.nl. 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatieformulier